Arşiv Belgeleri

Tozlanmış raflardaki Arşiv Belgeleri…

Çeçen Kültürü

Çeçen Dili ve Folkloru, Halk Dansları, Efsaneler, Öykü ve Masallar ile çeşitli kültürel bilgiler…

Çeviriler – Makaleler

Çeşitli Çeviri ve Makaleler…

Röportajlar

Ekibimizce Yapılmış Çeşitli Röportajlar…

Şarkı Sözleri

Sevdiğiniz Çeçence şarkıların sözlerine buradan ulaşabilir, dinleyebilir ve indirebilirsiniz.

Ana Sayfa » Haberler

Rusya’ da Medya Devletin Elinde

Bu yazı 1 Aralık 2007 Cumartesi  tarihinde yazıldı. Şimdiye kadar 1.501 defa okundu.. Yorum Yok
Rusya’ da Medya Devletin Elinde

Rusya Federasyonu’ nun başkenti Moskova başta olmak üzere çeşitli Rus şehirlerinde, bazı eski Sovyetler Birliği ülkelerinin yanı sıra internet ortamında yayın yapan ve Gazprom Medya’ nın %66 hissesine sahip olduğu Ekho Moskvy (Moskova’ nın Yankısı) isimli radyonun genel yayın yönetmeni ünlü Rus gazeteci Aleksey Venediktov, Fransız Le Monde gazetesine verdiği bir demeçte, Sovyetler Birliği döneminin ardından devletin yeniden medyayı ele geçirdiğini söyledi.

Aleksey Venediktov, savaş suçlusu Vladimir Putin’ in iktidara gelmesi ile birlikte basın özgürlüğünün nasıl kısıtlandığını ve devletin medyayı nasıl ele geçirdiğini anlattı. Velediktov, 2000 yılından bu yana Rusya’ da onaltı gazetecinin öldürüldüğünü, halen cinayetlerin faillerinin meçhul olduğunu ve bu cinayetlerin üzerlerinin devlet tarafından örtüldüğünü belirterek bu durum devletin muhalif gazetecilere yönelik en dikkat çekici uyarısıdır dedi. Velediktov, savaş suçlusu Putin’ in imparatorluğunun koltuğuna oturduğundan bu yana “aşırı uçları önlemeye ilişkin kanun” dan dayanak alarak medyaya yönelik kırküç büyük denetim yapıldığını, bu denetimlerde de politik figürlere yönelik yazılan eleştiri yazılarından ötürü gazetecilere büyük para cezaları verildiğini ya da gözaltına alındıklarını da ifade ederek medya mensupları üzerindeki baskı ortamı hakkında net bir gerçeği de gözler önüne serdi. Velediktov’ a göre bağımsız medya önündeki diğer bir büyük tehlike ise Gazprom ve Rosneft gibi devlet şirketleri vasıtasıyla hisseleri satın alınan medya kuruluşlarının devlet denetimine alınması. Buna en büyük örnek olarak ise NTV kanalını gösteren Velediktov, NTV’ nin yayınlarında Gazprom Medya tarafından satın alındıktan sonraki radikal değişimi işaret ediyor.

Ekho Moskvy’ nin %66′ sının Gazprom Medya’ nın elinde olmasına rağmen, Gazprom Medya’ nın yayınlarına müdahele edemediğini vurgulayan Aleksey Venediktov bu durumu radyolarının uluslararası arenadaki popülaritesine bağlıyor.

Bugüne kadar sayısız devlet adamı ile sanat ve spor dünyasının önemli isimleriyle özel röportajlar yapan radyolarının baskıya maruz kalması halinde yurtdışından önemli bir tepki geleceği ve Putin hükümetinin de yurtdışından gelen eleştirilere önem vermesi, ayrıca böylesi bir tepkinin ülkenin demokratik imajını zedeleyeceği korkusu Ekho Moskvy radyosunun yayınlarına devlet müdahelesini önlüyor gibi gözüküyor. Her ne kadar devlet müdahalesinin önlenmesinden söz ediliyorsa da yine de radyonun yayınlarında Putin’ i kızdırmamaya dikkat ettiği gözden kaçmıyor.



Bir yanıt bırakın!

Aşağıya bir yorum ekleyin veya kendi sitenizden trackback yapın. İsterseniz RSS ile de yorumları takip edebilirsiniz.

Yorum yazmadan önce lütfen kuralları okuyunuz...

500 karakter kaldı.

Yorum yaparken kullanabileceğiniz etiketler:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Bu sitede Gravatar kullanabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi ve üyelik için Gravatar sitesini ziyaret ediniz.